Slagterimuseet inviterer dig til en fascinerende rejse gennem slagterihåndværkets udvikling, fra de tidligste tider til nutidens moderne teknikker. Museet, beliggende i en historisk bygning, der engang var hjertet i lokalsamfundets kødindustri, tilbyder en unik indsigt i de traditioner og innovationer, der har formet branchen.

Interaktive Udstillinger:
Udforsk vores interaktive udstillinger, der giver liv til historien om kødproduktion. Se nærmere på de gamle værktøjer, maskiner og fotografier, der fortæller historier om det hårde arbejde og den dygtighed, som slagteriet krævede.

Lær af Eksperterne:
Deltag i vores workshopper og demonstrationer ledet af erfarne slagtere og kokke. Disse praktiske sessioner tilbyder en hands-on oplevelse med traditionelle slagteriteknikker, pølsefremstilling og mere, hvilket giver et dybere indblik i håndværkets kunst.

Specielle Samlinger:
Slagterimuseet er også hjemsted for specielle samlinger, der fremhæver slagterihåndværkets kulturelle og sociale betydning. Fra kunstværker inspireret af kødindustrien til sjældne manuskripter, der dokumenterer slagterifagets historie, har hver genstand sin egen unikke historie at fortælle.

Engager i Historien:
Gennem vores udstillinger og aktiviteter ønsker vi at engagere besøgende i en dybere forståelse af kødproduktionens betydning i vores historie og kultur. Slagterimuseet er et sted for læring, opdagelse og fejring af et håndværk, der har fodret generationer.

Besøg Slagterimuseet og bliv fordybet i en verden af tradition og innovation. Uanset om du er en historieentusiast, en foodie eller blot nysgerrig, lover museet en berigende og lærerig oplevelse for alle aldre.